Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke ha trent på en stund. Moderat kondisjonstrening og/eller styrketrening. 

Orange timer

Timer som foregår utendørs.

 

Grå timer

Betalende kurs/PT-grupper med egen påmelding.

Se timebeskrivelsen og/eller "Medlemskap" -> "Prisliste" (i menyen) for å finne kontakt-informasjon og pris på kurset. 

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer passer for deg som er litt trent fra før. Høy intensitet. 

Lilla timer

Timer for en spesiell målgruppe. F.eks: ungdom, mor & baby, seniorer osv. 

Grønne timer

Danseinspirerte klasser i sal som passer for den som liker timer med koordinasjon. 

Hvite timer

Trening for kropp og sinn. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, avspenning, konsentrasjon, balanse, kjernemuskulatur og styrke.

Røde timer

Passer for deg som er godt trent fra før. Timene er utfordende og har svært høy intensitet. 



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:

Passer for alle, også deg som ikke har trent på en stund. Moderat kondisjonstrening og sykkeltrening. 

Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordet. Timer som passer best for deg som er godt trent fra før. Høy intensitet. 

Røde timer

Passer for deg som er godt trent fra før og for eksempel for syklister som ønsker innetrening i vinterhalvåret. Timene er utfordrende og har svært høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Functional fitness

Functional fitness er varierte funksjonelle øvelser utført med høy intensitet. Alt fra løping-roing til baseløft -olympisk vektløfting og innslag av turn elementer. Dette er for alle uansett ferdighetsnivå, du trenger ikke kunne noe eller ha trent fra før av. Det er en sosial og inkluderende treningsform hvor vi gjennomfører timene med en maks begrensning på 12 personer.

Timene vil bestå av en felles oppvarming. Vi øver på tekniske detaljer og finner individuelle tilpasninger for hvordan DIN økt skal se ut.

For å delta på disse timene må du oppgradere medlemskapet ditt til PLUSS.

Timene foregår på Spenst Arena, Hageveien 4.  

Høypuls u/hopp (30)

En kondisjonstime i sal med enkle trinn og lav til middels intensitet. Timen er uten hopp og passer derfor for alle!

Sirkel

Dette er timen for deg som vil ha en enkel og effektiv styrketreningsøkt. Styrkedelen er basert på gode basis øvelser som kjøres i stasjoner for maksimalt utbytte. Dette er funksjonell trening hvor vi har 40 sekunders arbeid og 20 sekunders pause før du bytter stasjon. Gjør deg klar for en god gammeldags sirkeløkt!

HøyPuls

HøyPuls er en effektiv kondisjonstime hvor vi jobber sang for sang med enkle trinn til drivende musikk. Passer for alle!

Kulturnettverk

Dette er en lukket time gjennom et kommunalt samarbeid. 

Løp Fartsøkning (30)

Effektiv intervalløkt på tredemølle. Passer for alle!

Høypuls

Enkel og tøff time. Passer for deg som ønsker en skikkelig treningsøkt.

PulsStep

Enkel og effektiv steptrening som gir deg en real kondisjonsøkt.

BodyPump

Les Mills BODYPUMP® (55 min) er utholdende styrketrening til musikk. I løpet av en time trener du alle kroppens større muskelgrupper ved hjelp av en vektstang. Med ditt eget valg av vekter inspireres og utfordres du til å nå de resultater du har bestemt deg for.

Styrke

Styrketrening for hele kroppen. Med tyngre vekter og færre repetisjoner er dette timen for deg som både vil bli sterkere og bygge muskler!

Løp Pyramide

Effektiv intervalltime på tredemølle. Passer for alle!

Mage/ Rygg

Her tar vi for oss øvelser for å styrke kjernemusklaturen. Timen passer for alle!

Ro

En enkel og effektiv kondisjonstime, som involverer, og styrker hele kroppen. Vi lærer deg rett roteknikk. En time som kan stå for seg selv, eller kombineres med andre aktiviteter på senteret. Et godt alternativ til all oppvarming eller som en effektiv kondisjon/styrke økt. Timen varier mellom 20 og 30 minutter.

BodyAttack

Treningsprogrammet består av høyintensiv intervalltrening der atletiske aerobicbevegelser kombineres med styrke og stabilitetsøvelser.

Dynamiske instruktører og energisk musikk motiverer alle til å nå sine egne treningsmål - fra søndagsmosjonisten til hardcore atleten!

Mage/Rumpe/ Lår

Ulike styrkeøvelser der vi jobber konkret og effektivt med mage, rumpe og lår.

Bungee

Bungee er en enkel, funksjonell og morsom treningsform med bruk av strikk. Det er en komplett treningsøkt som inkluderer utholdenhet, spenst og styrke. Treningen er eksentrisk; holde igjen/bremse-arbeid, noe som er skadeforebyggende og effektivt. 

Slynge

Morsom og utfordrende styrketrening for hele kroppen hvor man raskt merker progresjon. Med slynge bruker du din egen kroppsvekt som belastning. En time som passer for alle da du selv kan bestemme og justere hvor hard belasningen skal være ut ifra vektstangprinsippet. 

Løp Intervall

Løp Intervall er kondisjonstime på tredemølle. Her kan intervallene variere fra gang til gang. Passer for alle!

Løp 45x15

Løp 45x15 er effektiv kondisjonstrening på tredemølle. Passer for alle!

Hjertetrim

Hjertetrening er et samarbeid med LHL Lillehammer. For å delta på gruppetreningen må man være medlem i LHL. Du får trent kondisjon, bevegelighet og styrke ved hjelp av vår fysioterapeaut Ingvild. (Dersom du ikke er medlem må du gjerne komme og prøve timen en gang for å se om dette er noe du ønsker å være med på.)

Zumba

Koordinasjons- og kondisjonstrening til pulserende latinske rytmer. Garantert gøy - og du blir garantert svett!

Let's Dance

En morsom danse- og aerobicinspirert time. Timen er lagt opp sang for sang med ulike dansestiler. Trinnene er enkle og stammer både fra aerobic og dans. Passer for alle!

Kundalini Yoga

Kundalini Yoga er en terapeutisk yoga form - med spesifikke sammensatte øvelser med pust/mantra meditasjoner.

BodyBalance

BodyBalance (55min) er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som fører til at du blir mer konsentrert og avspent. Ved hjelp av kontrollert pusting, konsentrasjon og en serie av nøye utvalgte bevegelseskombinasjoner trener du både styrke, balanse og bevegelighet til harmonisk vakker og tilpasset musikk.

Frakk Senior Yoga

Rolig yoga for deg som er godt voksen. Klassen inneholder avspenning og enkle yoga øvelser.

Hatha Yoga

en rolig klasse med fokus på de fysiske stillingene, pust og avspenning. Passer for alle.

Stretching

Trening med mål om å forbedre bevegelighet og redusere muskelspenning. En myk og smidig kropp er også skadeforebyggende og gir en raskere restitusjon etter trening.



Sykkel: Timebeskrivelser

Sykkel HIIT

Sykkel HIIT (55 min) er en time som forbedrer oksygenopptaket og forbedrer kondisjonen. Timen er bygget opp med 15-20 min god oppvarming. Det kjøres 3 blokker av ca 10 min. Første stående, andre sittende med høyt tempo, siste stående. Timen avsluttes med 15-20 min nedtrapping.

Sykkel

Sykkel (30 min) passer for alle. Dette er en time for deg som ønsker en middels hard treningsøkt på sykkel. 

Frakk Senior Sykkel

Sykkeltime (45 min) tilpasset godt voksne.

 

Sykkel

Sykkel (55 min) er en real kondisjonsøkt. Passer for deg som har erfaring med sykkeltrening. 

RPM

RPM er innendørs sykkeltrening der du sykler til rytmer av energisk musikk. Dra ut i terrenget med en inspirerende instruktør som fører gruppen over bakker, rette strekninger, topper tidsløp og intervaller.

Watt Bike

Watt Bike (30/45 min) er en innendørssykkel som forbedrer din utførelse. Med ekte sykkelfølelse-teknologi, banebrytende analyse og nøyaktighet får du den mest effektive innendørssykkelen. Du får en helt annerledes treningsopplevelse enn med en spinningsykkel! Må prøves! Timen finnes kun på Spenst Arena. 


 
Stikk innom - vi hjelper deg i gang!

Spenst Lillehammer
Oskar Skoglysvei 2
2619 LILLEHAMMER
Tlf. 61268630
E-post post@spenstlillehammer.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern